Jak posílit odolnost organizmu?

Jak posílit odolnost organizmu?

Každodenní stres, rychlé tempo života, sedavá práce. Všechny tyto faktory účinně snižují imunitu našeho těla. Co můžeme udělat pro posílení imunity?

Jste často nachlazeni? Nebo jste často onemocníte na stejnou nemoc? Unaví vás i chůze do schodů a trpíte nespavostí? Pravdopodbně máte sníženou imunitu. Seznamte se s našimi radami, které vám pomohou zlepšit váš zdravotní stav.

1. Spěte a ještě jednou spěte

Chcete-li správně fungovat, organismus dospělého člověka potřebuje optimálně 7-8 hodin spánku denně. Když se noční relaxaci a odpočinku věnuje méně času, má to špatný vliv na naši odpornost. Unavený a neurotický organizmus se stane více náchylný na všechny možné infekce a proto jsme stále nemocní.

2. Hýbejte se

Odolnost organizmu se zlepší, pokud tělu dopřejeme každodenní fyzickou aktyvitu. Každý den by jsme měli absolvovat alespoň jednu dlouhou a svižnou procházku, mimo to by jsme měli pamatovat o pravidelném tréningu třikrát týdně. Aby jsme nezapoměli o pravidelném cvičení, bylo by dobré se zapsat v klubu fitness nebo začít pravidelně běhat. Dobrým nápadem je také koupit vybavení pro cvičení doma (např. spinningové kolo ) a pravidelně ho používat.

3. Dopřejte si antioxidanty

Odolnost organizmu zlepší antioxidanty, které nás chrání před útoky volných radikálů na organismus, které často vedou k různým onemocněním a infekcím. Aby se využilo pozitivního účinku antioxidantů, mělo by být do vašeho jídelníčku zavedeno více zeleniny a ovoce. Dobrým způsobem, jak to udělat, je například sníst jablko před jedním z hlavních jídel denně.

4. Uklidněte se

Aby pomoci organizmu v regeneraci a uzískání větší imunity, je vhodné každý den ušetřit čas na uklidnění se a dopřát si plnohodnotný relax. Místo sledování televize nebo serfování na Facebooku si přečtěte zajímavou knihu nebo si popovídejte s blízkou osobou. Vhodné je také ponoření se do relaxující lázně nebo vytvoření domácího Spa.