Zdravé tuky - ve kterých produktech je znalezneme?

Zdravé tuky - ve kterých produktech je znalezneme?

Nenasycené tuky pomáhají udržet přiměřenou úroveň cholesterolu, posiluje také imunitní systém. Ve kterých produktech je najdeme?

Proč je dobré jíst tuky?

Náš organzmus potřebuje ke správnému fungování různá nutriční složení. Zdravá strava by tedy měla obsahovat dostatečné množství bílkovin, sacharidů, vitaminů a tuků. Tuky umnožňují přepravu vitamínů D, A, E a K, podílejí se na metabolismu, jsou jednou ze složek v procesu výroby potřebných enzymů.

Skládáním každo-denní diety však musíte vybýrat nenasycené tuky a vynechat nasycené tuky, které se nacházejí v másle, tučném mase a uzeninách a mléčných výrobcích.

 

V jakých výrobcích najdete nenasycené tuky?

Nejbohatším zdrojem nenasycených tuků jsou tučné mořské ryby. Obsahují pro lidský organizmus zdravé omega-3 mastné kyseliny. Dieta by měla být také obohacena o lososa, tresku, makrelu, sardinky, halibuta a sledě. Pravou pokladnou omega-3 mastných kyselin jsou také mořské plody.

Obsažené v rybách a v mořských plodách omega-3 mastné kyseliny mají vliv na kardiovaskulární systém, chrání proti ateroskleróze a srdečním onemocněním.

Dalším bohatým obsahem nenasycených tuků jsou ořechy a rostlinné oleje, které obsahují mastné kyseliny omega-6. Na smažení a pečení by se měly používat oleje, které obsahují převážně mono-nenasycené mastné kyseliny. Oleje, které obsahují mono-nenasycené masné kyseliny. Jde tu o pannenský olivový a řepkový olej. Oleje, které obsahují polynenasycené mastné kyseliny je nejvhodnější používat za studena. Do této skupiny se zahrnují slunečnicový olej, kukuřičný olej a sojový olej. Svůj dietní jídelníček můžete také okořenit o oleje z hroznových jader, dýně, sezamu a ořechů. Tyto produkty obsahují mastné kyseliny omega-6, takže je můžete použít do salátů, omáček nebo na vaření. Je třeba mít na paměti, že nejsou vhodné na smažení. Bohatý na omega-3 mastné kyseline je lněný ollej - je třeba ho jíst pouze za studena.