Nejlepší složky doplňků na svaly

Nejlepší složky doplňků na svaly

Nabídka preparátů pomáhajících budovat a modelovat svaly je obecně tak velká, že i kulturysti s letitými zkušenostmi mohou mít problém se správným výběrem. Jakým složením je nutno se řídit?

Doplňky diety jsou nerozlučnou částí života sportovců a kulturystů – dodávají organitmu potřebné živiny, pomáhají se zbavit tukové tkáně a také urychlují proces tvarování svalů, co pomáhá v kratším čase dosáhnout efektů práce v posilovně a na trénigách. Výběr odpovědného preparátu však není tak jednoduchý, jak by se mohlo zdát – jeho složení musíme přizpůsobit ne pouze do sportu, který provádíme, nebo cviků, ale i do našeho zdravotního stavu. Proto je také nejlepší vybýrat bezpečné doplňky, které obsahují pouze přírodní složky.

Dnes bereme pod lupu dvě složky, které se vyplatí hledat ve složení doplňků pro tvorbu svalové tkáně: L-arginin a také maku.

 

 L- arginin

L-arginin je aminokyselinou, která se přirozeně vyskytuje v našem organizmu, ale při neodpovědné dietě mohou vystupovat jeho úbytky – kvůli čemu je dobré ho hledat v bezpečných dávkách (do 6 g na den) v doplňcích. L- arginin upravuje  imunitu organizmu, zvětšuje jeho efektyvitu (díky čemu mohou být tréningy více efektivnější), a také se podílí na likvidaci přebytku amoniaku v těle, co zabraňuje nárustům mnoha nemocí u aktivně fyzických lidí. Navíc stimuluje produki růstového hormonu a také urychlení přírůstu svalové tkáně.

 

Extrakt z maky

Maka je rostlina pocházející z Jižní Ameriky. Je cenným zdrojem bílkoviny, aminokyselin, vitamínů a minerálů. Extrakt z maky je používaný v preparátech dodávajících energii, posilujících organizmus (v tom také svaly) a také urychlení nárůstu svalové hmoty. Pomáhá také v boji proti fyzickým přetížením, což je speciálně důležité pro lidi intensivně trénujících a také léčících se z ůrazů.