Běhání - jaké nám dává výhody?

Běhání - jaké nám dává výhody?

Běhání je nejlevnější a nejjednodužší způsob, jak dbát o fyzickou kondici a schodit přebytečné kilogramy. Nemusíme se nikde zapisovat ani platit karnet. Stačí jen dobrá vůle a pára pohodlných bot.

Je skvělým aerobickým cvičením, které nikilov pouze okysličuje organizmus, ale zrychluje srdeční akci, zárověň vzmocňuje práci celého krevního a dýchacího systému. Jako při každém cvičení, tak i v tomto jsou nejdůležitější dvě věci: pravidelnost a měření sil na záměry. Nejhorší věcí, jaká se může příhodit běhajícímu začátečníkovi nebo někomu, kdo od dávna neměl kontakt s fyzickým výsilkem, je chuť " nadhodit nové vyzvání " - dokázat sobě i ostatním, že jste schopni hrát jako za mlada, nebo se vyrovnat známím, kteří již cvičí delší čas. Tělo potřebuje přípravného tréningu, ne pouze před návratem do plné formy, ale i před tréningem, jako takovým. V opačném případě se nám nadměrné přetížení "odmění " zapálení, opanuje nás nechuť a v nejhorším případě může dojít k ústupu celé snahy.

Pro dosáhnutí jakýhkolif efektů je velice důležitá pravidelnost. Ustavme si režim třech rozdělených dní v týdnu, například úterý - čtvrtek - sobota, během kterých jsme schopni věnovat okolo půl hodiny na fyzickou aktivitu. S každým týdnem bude více výraznější zlepšení kondice, hloubka oddechu a emocionální pohoda. Endorfiny se začnou uvolňovat a s postupem času nám budou dodávat pocit uspokojení a motivace z vykonaného výsilku. Protože běhání:

- přináší efekt rychleji, než jiné formy pohybové aktivity,

- nevymáhá dřívějšího tréningu ani drahých pomůcek,

- může být vykonáváno všude a vždy,

- uvolňuje hormony štěstí,

- umožňuje poslech vnitřních myšlenek a vedení vnitřního dialogu,

- snižuje tlak a tlak v tepnách,

- je nejskutečnější pilikou na deprese,

- modeluje tělo,

- zlepšuje výkon organizmu,

- úspěšně spaluje tuk,

- dává mnoho energie,

- upravuje vnitřní pohodu,

- dává pocit, že můžeš zvládnout vše.