4 vysoko - kalorické produkty, které se vyplatí jíst

4 vysoko - kalorické produkty, které se vyplatí jíst

Některé skupiny produktů, až jsou velice kalorické, by jsme měli do naší zdravé výživy zařadit dokonce i tehdy, když chceme zhubnut. Ve skutečnosti obsahují tuky, které mají velice pozitivní vliv na naše zdraví a vzhled.

  • Tučné ryby

Už od dávna se společnosti připomíná pojídání velkého množství ryb. Protože „ryba je dobrá na všchno“, jak se kdysi mluvilo v jedné reklamě. A čím tučnější, tím lépe. Své dobré jméno ryby získali nejen díky své chuti, ale především díky vysokému obsahu prospěšných omega-3 mastných kyselin. Tyto kyseliny přispívají k prevenci kardiovaskulárních nemocí a také pomáhají posilovat imunitní systém a léčit záněty. Tučné ryby jako je makrela, losos, úhoř, sleď, pstruh a šproty také mají mnoho vitamínů A, D a E.

  • Olivový olej a řepkový olej


Tyto dva produkty jsou nejzdravějšími tuky na smažení jídel. Doporučuje se jich však užívat na studeno, například jako součást salátů a malého občerstvení. Vyplatí se také vzpomenout široké využití těchto olejů v kosmetice. Olivový olej je plný vitamínu E, kterému jsme vděční za pěknou a zdravou pleť. Proto ho tak často používáme v domácích koupelích. Stejným způsobem můžeme používat i řepkový olej, který by nám neměl chybět hlavně v kuchyni. Vyznačuje se poměry nasycených a nenasycených kyselin, které jsou mimořádně prospěšné pro zdraví.
 

  • Ořechy

Vlašské, lískové, arašídové, píniové, mandle, pistácie, makadamiové nebo kešu – všechny mají pozitivní vliv na fungování kardiovaskulárního systému a jsou bohaté hlavně na vitamín E a vitamíny ze skupiny B. Ořechy mají také vysoký obsah nenasycených mastných kyselin a kromě toho, najdeme v nich mnoho hořčíku, fosforu, železa a zinku. Jsou cenným zdrojem vlákniny, bílkovin a listové kyseliny.
 

  • Avokádo

Také pro začátečníky v oblasti ovoce se něco najde. Tato exotická pochoutka je opravdu kalorická, ale také výjimečně zdravá. Stejně jako již vyjmenované produkty, obsahuje dobré mastné kyseliny, listovou kyselinu a také velké množství draslíku a luteinu – sloučeniny, kterou by ve své sttavě měli hledat hlavně lidé se slabším zrakem.