Jak upravit kondici?

Jak upravit kondici?

Žádná kondice se objuevuje hlavně tehdy, když usilujeme stihnout autobus, rozbyl se výtah nebo se poprvé od mnoha let ůčastníme horské tůry. Vtedy začínáme litovat, že jsme se dávno přestali dbát o formu. Stojí za to to změnit a co je nejvážnější, je to možné během několika týdnů.

Základ: fyzická aktyvita

Vetchá fyzická aktyvita není jen nedostatkem pravidelného tréninku. Na kondicy má vliv také to, jak se živýme, zdali žijeme ve stresu, zdali dobře spíme a zdali námi nevládnou závislosti. Mimo vše je fyzická aktyvita nejvážnější mezi všemi těmito faktory. Pokud netrénujeme, jednoduše nejsme ve formě. A toto má vliv na mnoho jiných situací, mimo dobíhání autobusu a zkouška pokonání schodů, životních situacích. Díky dobré kondicy jsme méně náchylní na zranění, náš organizmus se stane více odolný, získává na tom psychika. Vysoká výdrý to také pěkná postava. Ve dvou slovech – samé plusy. První krok ke zlepšení kondice je tedy návrat ke cvičení.

Na začátku nám může být těžko, obzvláště pokud jsme od let netrénovali, proto je vhodné měřit síly na záměry. Při vybírání správné sportovní disciplíny musíme brát pod úvahu věka zdravotní stav, ale také oblíbenost. Nezáležně od toho, jak se rozhdneme, cvičme v intervalech. Tréning s intervaly počítáme do kardio cvičení. Výborně staví kondici, výdrý s kyslíkem, upravuje práci srdce a mimo to napomáhá spalování velkého množství kalorií během krátké chvíle. Je zbudován na praktikování záměnné intensity cvičení – nejdříve cvičíme velice intensivně a po chvíli přejdeme do odpočinkové části a tak na změnu. Intervalové tréningy jsou krátké. Stačí, že budou trvat méně než půl hodiny a efekt bude dosáhnut. Na začátku na ně můžeme posvětit i tucet minut. Neměli by jste je však provádět každý den. Intervaly, oproti populárním názorům mohou být částí tréningu u začínajících osob se špatnou kondicí. V jejich případě náleží vybrat jedině menší hlavní intensitu tréningu.


Konec s lenošením

Jednou jsme se vzali za pravidelné trénování, nezaškodí zároveň zadbat o fyzickou zdolnost v každodenním způsobu života. Tolik, jak je to jen možné, odpouštíme si jíždu autem a městskou hromadnou dopravou. Vybírejme dojezd na kole nebo pěšky. V domech choďme po schodách, místo jízdy výtahem. Konečně musíme dbát o pravidelnost tréningů. Nedovolme, aby pauza mezi dalšímy cviky byla více jak dva dny.


Racionální výživa

Zdravá výživa je také element dbání o dobrou kondicy. Pokud pociťujeme jeho úbytek, je to pravdopodobně nejen kvůli málo pohybu, ale zároveň se ne nejlépe živýme. Nezdravé jídlo, tedy fast food, instantní výrobky, sladkosti a slané občerstvení by jsme měli úplně vynechat. Z každodenní stravy, zastupujíc je vyrovnanými jídly, ve kterých se nachází vysoce kvalitní sacharidy, proteiny, vitamíny a mikro částice vážné ke správnému fungování organizmu. Vyhýbejme se bílemu pečivu, jezme hodně zeleniny, omezme zužívání soli a častěji vařme doma. Pravidelná fyzická aktivita nám stanoví větší vymáhání v oblasti výživy, proto v závislosti na odbývané disciplíně, dozvíme se, co jíst.